motorový vůz 810
Železnice
Staré značení M152.0. V letech 1973-1982 vyrobila Vagónka Studénka 678 dvounápravových motorových vozů s hydromechanickým přenosem výkonu pro místní dráhy. Jako pohonná jednotka byl použit autobusový motor LIAZ. Vagónka Studénka k nim vyráběla i přípojné vozy. Nahradily především zastaralou řadu 801 (resp. M131.1), ale byly nasazovány i na hlavních tratích kvůli nedostatku jiných, výkonnějších motorových vozů, mimo jiné i kvůli neúspěchu řady 860. Toto nevhodné nasazení, zastaralé řešení podvozku a nepříliš pohodlná sedalda jim vysloužily nelichotivé přezdívky jako „Orchestrion“ nebo „Šukafon“ ale dočkaly se i oficiálního jména „RegioMouse“. Jsou stále v provozu, nebo byly rekonstruovány na řady 809, 811, 812, 814 atd. Vozy byly exportoány i do Maďarska pod označením Bzmot.
Uspořádání náprav | A’1’ |
Výkon | 155 kW |
Max. rychlost | 80 km/h |
Hmotnost | 20 t |
Max. počet cestujících | 95 |
Délka přes nárazníky | 13 970 mm |
Vytvořeno:
20. 5. 2021
Aktualizováno:
16. 7. 2023
Autor: -PAL-
Odkazující hesla: motorová jednotka 814, motorový vůz 892, MVTV 2.