motorová jednotka 814
Železnice
V letech 2005-2012 zrekonstruovala firma Pars nova Šumperk motorové vozy řady 810 a jejich přípojné vozy na motorovou jednotku řady 814. Vyměněna byla karoserie, motor a zmodernizován interiér, dvounápravový podvozek s nepříznivými jízdními vlastnostmi zůstal. Rekonstrukcí vzniky dvě varianty – 211 dvouvozových jednotek (motorový a řídící vůz) jako řada 814 a 26 třívozových jednotek (motorový, vložený a řídící vůz) jako řada 814.2. Oficiální název „Regionova“, třívozové „Regionova Trio“. Místně se vyskytují i jiné, většinou nelichotivé přezdívky („Hyperbouda“, „Slovácké Pendolíno“...).
řada 814:
Uspořádání náprav | A’1’+1’1’ |
Výkon | 242 kW |
Max. rychlost | 80 km/h |
Hmotnost | 39,6 t |
Max. počet cestujících | 189 |
Délka přes nárazníky | 28 440 mm |
řada 814.2:
Uspořádání náprav | A’1’+1’1’+1’A’ |
Výkon | 2x242kW |
Max. rychlost | 80 km/h |
Hmotnost | 62,3 t |
Max. počet cestujících | 286 |
Délka přes nárazníky | 42 410 mm |
Vytvořeno:
24. 5. 2021
Aktualizováno:
26. 5. 2021
Autor: -PAL-
Odkazující hesla: motorový vůz 810.