motorová jednotka 814



Železnice

V letech 2005-2012 zrekonstruovala firma Pars nova Šumperk motorové vozy řady 810 a jejich přípojné vozy na motorovou jednotku řady 814. Vyměněna byla karoserie, motor a zmodernizován interiér, dvounápravový podvozek s nepříznivými jízdními vlastnostmi zůstal. Rekonstrukcí vzniky dvě varianty – 211 dvouvozových jednotek (motorový a řídící vůz) jako řada 814 a 26 třívozových jednotek (motorový, vložený a řídící vůz) jako řada 814.2. Oficiální název „Regionova“, třívozové „Regionova Trio“. Místně se vyskytují i jiné, většinou nelichotivé přezdívky („Hyperbouda“, „Slovácké Pendolíno“...).

řada 814:

Uspořádání náprav A’1’+1’1’
Výkon 242 kW
Max. rychlost 80 km/h
Hmotnost 39,6 t
Max. počet cestujících 189
Délka přes nárazníky      28 440 mm


řada 814.2:

Uspořádání náprav A’1’+1’1’+1’A’
Výkon 2x242kW
Max. rychlost 80 km/h
Hmotnost 62,3 t
Max. počet cestujících 286
Délka přes nárazníky      42 410 mm


Vytvořeno: 24. 5. 2021
Aktualizováno: 26. 5. 2021
Autor: -PAL-

Odkazující hesla: motorový vůz 810.