elektrická lokomotiva S479.1
Železnice
V době zavádění střídavé elektrické soustavy 25 kV / 50 Hz na tratích tehdejších ČSD vyrobila Škoda Plzeň v roce 1962 na zkoušku dvě střídavé elektrické lokomotivy se rtuťovými (ignitronovými) usměrňovači. Skříň a mechanická konstrukce vycházela z řad 141 (E499.1) a 122 (E469.1). Původně byly označeny E479.101 a E479.102, později přeznačeny na S479.1001 a S479.1002. ČSD koupily pouze jednu (S479.1001) a po srovnání s lokomotivou S479.0 a po následném rozhodnutí dále rtuťové usměrňovače nepoužívat, ji v roce 1966 zrušily. Sloužila k různým vývojovým experimentům, byla také přestavěna na ve své době velmi pokrokovou, tyristorovou regulaci výkonu. Poté byla zrušena a sešrotována. Druhá lokomotiva byla přestavěna na odporníkový vůz. Takto sloužila na zkušebním okruhu v Cerhenicích do roku 1990, kdy byla také zrušena. Několik kusů bylo dodáno do Bulharska, kde se v provozu neosvědčily a dále tam byly dodávány již pouze lokomotivy s křemíkovými usměnovači.
Uspořádání náprav | Bo'Bo' |
Napájení | 25 kV / 50Hz |
Výkon | 3000 kW |
Max. rychlost | 100 km/h |
Hmotnost | 85 t |
Délka přes nárazníky | 16 140 mm |
Počet vyrobených kusů | 2 |
Tovární označení | 40E |
Vytvořeno:
26. 12. 2001
Aktualizováno:
26. 12. 2021
Autor: -PAL-
Odkazující hesla: elektrická lokomotiva S479.0.