elektrická lokomotiva S479.0



Železnice

V době zavádění střídavé elektrické soustavy 25kV/50 Hz na tratích tehdejších ČSD vyrobila Škoda Plzeň v roce 1961 na zkoušku dvě střídavé elektrické lokomotivy s křemíkovými usměrňovači. Původně byly označeny E479.001 a E479.002, později přeznačeny na S479.0001 a S479. 0002. Jednalo se tehdy o šestou a sedmou lokomotivu na světě s křemíkovými usměrňovači. Mechanická konstrukce a skříň vycházely z typů 141 (E499.1)  a 122 (E469.1).
Posloužily především jako předobraz pro sériovou výrobu lokomotiv 230, 240 a 242.

Uspořádání náprav Bo'Bo'
Napájení 25 kV/50Hz
Výkon 2840 kW
Max. rychlost 100 km/h
Hmotnost 84 t
Délka přes nárazníky 16 140 mm
Počet vyrobených kusů      2
Tovární označení 39E


Vytvořeno: 26. 12. 2001
Aktualizováno: 25. 3. 2021
Autor: -PAL-

Odkazující hesla: elektrická lokomotiva S479.1.