elektrická lokomotiva 100
Doprava / Železnice
Elektrická lokomotiva pro místní dráhy. Původní označneí E422.0. V letech 1956-1957 vyrobila plzeňská Škodovka čtyři malé elektrické lokomotivy pro napájení soustavou 1500 V stejnosměrných. Toto napájení bylo použito pro místní dráhy Tábor – Bechyně a Rybník – Lipno nad Vltavou, kde do té doby jezdily různé zastaralé typy a pro zvyšující se poptávku po dopravě již nestačily. V roce 2005 byla trať Rybník – Lipno přestavěna na soustavu 25kV/50Hz a zbývající lokomotivy byly převedeny do Tábora. Dva stroje zůstaly provozní a používají se k nostalgickým jízdám, jeden je v majetku Národního technického muzea a jeden byl zrušen (stav v roce 2021). Vzhledová příbuznost s lokomotivou řady 140 (E499.0) a malé rozměry byly příčinou neobvyklé přezdívky „Kapesní Bobinka“.
Uspořádání náprav | Bo'Bo' |
Napájení | 1500 V = |
Výkon | 360 kW |
Max. rychlost | 50 km/h |
Hmotnost | 48 t |
Tažná síla na háku | 140 kN |
Délka přes nárazníky | 12 940 mm |
Počet vyrobených kusů | 4 |
Tovární označení | 15E |
Vytvořeno:
26. 12. 2001
Aktualizováno:
30. 6. 2024
Autor: -PAL-
Odkazující hesla: elektrická lokomotiva 113.