elektrická lokomotiva 113
Železnice
Staré značení E426.0. V roce 1973 vyrobila Škoda Plzeň pro ČSD šest elektrických lokomotiv pro doplnění parku za vyřazené motorové vozy a starší typy lokomotiv na tratích s napájením 1500 V stejnosměrných, Rybník – Lipno nad Vltavou a Tábor – Bechyně. Obnovení výroby lokomotiv řady 100 (E422.0) se ukázalo jako nerentabilní a tak lokomotiva vznikla nezbytnými technickými úpravami z lokomotiv řady 110 (E458.0), která vyhovovala díky podvozkům, schopným projíždět i malé poloměry oblouků. Na pohled se od ní nijak neliší a získala tedy i stejnou přezdívku „Žehlička”.
Uspořádání náprav | Bo'Bo' |
Napájení | 1500 V = |
Výkon | 360 kW |
Max. rychlost | 50 km/h |
Hmotnost | 64 t |
Tažná síla na háku | 160 kN |
Délka přes nárazníky | 14 400 mm |
Počet vyrobených kusů | 6 |
Tovární označení | 33E |
Vytvořeno:
26. 12. 2001
Aktualizováno:
5. 8. 2021
Autor: -PAL-
Odkazující hesla: elektrická lokomotiva 100, elektrická lokomotiva 110, elektrická lokomotiva 111, elektrická lokomotiva 210.