elektrická lokomotiva 113



Železnice

Staré značení E426.0. V roce 1973 vyrobila Škoda Plzeň pro ČSD šest elektrických lokomotiv pro doplnění parku za vyřazené motorové vozy a starší typy lokomotiv na tratích s napájením 1500 V stejnosměrných, Rybník – Lipno nad Vltavou a Tábor – Bechyně.  Obnovení výroby lokomotiv řady 100 (E422.0) se ukázalo jako nerentabilní a tak lokomotiva vznikla nezbytnými technickými úpravami z lokomotiv řady 110 (E458.0), která vyhovovala díky podvozkům, schopným projíždět i malé poloměry oblouků. Na pohled se od ní nijak neliší a získala tedy i stejnou přezdívku „Žehlička”.

Uspořádání náprav Bo'Bo'
Napájení 1500 V =
Výkon 360 kW
Max. rychlost 50 km/h
Hmotnost 64 t
Tažná síla na háku 160 kN
Délka přes nárazníky 14 400 mm
Počet vyrobených kusů      6
Tovární označení 33E


Vytvořeno: 26. 12. 2001
Aktualizováno: 5. 8. 2021
Autor: -PAL-

Odkazující hesla: elektrická lokomotiva 100, elektrická lokomotiva 110, elektrická lokomotiva 111, elektrická lokomotiva 210.