elektrická lokomotiva 140
Železnice
Elektrická lokomotiva. V letech 1953-1959 vyrobila Škoda Plzeň 100 těchto čtyřnápravových lokomotiv pro napájení stejnosměrným elektrickým napětím 3000 V. Na lokomotivách byly použity podvozky podle švýcarské licence. První dva prototypy se zkoušely v Polsku, protože na území tehdejšího Československa byla první elektrifikovaná trať s napětím 3000 V uvedena do provozu až roku 1956. Lokomotivy byly vyrobeny jako univerzální, používaly se většinou ale pro dopravu osobních vlaků a rychlíků. Tyto lokomotivy se v provozu osvědčily a můžeme je stále vidět jako historická vozidla a nebo po rekonstrukci a modernizaci stále slouží jako lokomotivy soukromých dopravců. Zajímavostí je, že byly vyráběny v době, kdy se ještě vyráběly parní lokomotivy. Podle uspořádání podvozků Bo'Bo' dostaly přezdívku „Bobina”.
Uspořádání náprav | Bo'Bo' |
Napájení | 3000 V = |
Výkon | 2040 kW |
Max. rychlost | 90 km/h |
Hmotnost | 85 t |
Tažná síla na háku | 224 kN |
Délka přes nárazníky | 17 210 mm |
Počet vyrobených kusů | 30 |
Tovární označení | 57E |
Vytvořeno:
28. 6. 2001
Aktualizováno:
13. 1. 2023
Autor: -PAL-
Odkazující hesla: elektrická lokomotiva 141.