elektrická lokomotiva 372
Železnice
Elektrická rychlíková lokomotiva. Škoda Plzeň vyrobila v letech 1988 a 1991 35 lokomotiv pro napájení 3000 V stejnosměrných v ČR a německou soustavou 15 kV a 16,2/3 Hz (kmitočet sítě byl později změněn na 16,7 Hz) pro převozy rychlíků mezi oběma zeměmi. Skříň a pojezd jsou shodné s lokomotivami 362 a 363, je však použita zastaralá odporová regulace výkonu na žádost Německa. Pro neobvykolou kombinaci nápájení a zastaralé technické řešení dostaly přezdívku „Bastard”.
Uspořádání náprav | Bo'Bo' |
Napájení | 3000V =, 15 kV/16,7 Hz |
Výkon | 3080 kW |
Max. rychlost | 120 km/h |
Hmotnost | 84 t |
Tažná síla na háku | 275 kN |
Délka přes nárazníky | 16 800 mm |
Počet vyrobených kusů | 35 |
Tovární označení | 76E |
Vytvořeno:
8. 4. 2021
Aktualizováno:
13. 4. 2021
Autor: -PAL-
Odkazující hesla: elektrická lokomotiva 371.