úzkorozchodný motorový vůz 805.9
Železnice
Úzkorozchodný motorový vůz v letech 1984–1986 vyráběla rumunská firma FAUR a dodávala ho do Polska. Odtud zakoupila čtyři kusy k rekonstrukci soukromá společnost Jindřichohradecké místní dráhy a.s., kde kromě oficiálního 805.9 dostaly i staré označení M27.0. Rekonstrukce proběhla v letech 2013 a 2014. Skříň vychází z kreseb laické veřejnosti na téma: „Jak si představujete vlak budoucnosti”. Výsledkem je alternativní design, který vysloužil vozu posměšné přezdívky jako „Hašišbedna” nebo „Ponorka”. Další zvláštností je, že při zkouškách rekonstruovaná vozidla neobstála po pevnostní stránce pro kategorii železničních vozidel a tak musely být vůz i trať formálně prohlášeny za tramvaj.
Uspořádání náprav | B’2’ |
Rozchod | 760 mm |
Výkon | 242 kW |
Max. rychlost | 60 km/h |
Hmotnost | 24,5 t |
Max. počet sedících cestujících | 52 |
Délka přes nárazníky | 15 920 mm |
Vytvořeno:
7. 6. 2021
Aktualizováno:
4. 1. 2022
Autor: -PAL-
Odkazující hesla: motorová lokomotiva 705.9.