parní lokomotiva 386.0
Železnice
Prototyp parní lokomotivy vyrobený v roce 1927 v plzeňské Škodovce na základě připomínek k řadě 387.0. Sériová výroba nebyla realizována a stroj 386.001 byl využit v roce 1938 k experimentu s tehdy ve světě populárním aerodynamickým oplášťováním a tím vznikla naše jediná tzv. proudnicová parní lokomotiva. Zamýšlený výsledek – úspora paliva – se však nedostavil a tak výsledkem byl pouze zajímavý design. Před oplášťováním měla přezdívku „Malé Mikádo”, po rekonstrukci v roce 1938 pak „Fricek”. Zrušena a sešrotována byla již v roce 1948.
Uspořádání náprav | 2'C 1' |
Počet válců | 3 |
Průměr válců | 525 mm |
Výkon | 1398 koňských sil |
Max. rychlost | 110 km/h |
Hmotnost | 88,1 t |
Délka přes nárazníky | 23 260 mm |
Vytvořeno:
2. 7. 2021
Aktualizováno:
5. 7. 2021
Autor: -PAL-