motorový vůz 830



Železnice

Staré značení M262.0. V letech 1949-1960 vyrobila Vagónka Studénka ve spolupráci s ČKD a Královopolskou strojírnou celkem 238 čtyřnápravových motorových vozů s elektrickým přenosem výkonu pro osobní vlaky a rychlíky na hlavních neelektrifikovaných tratích. Během výroby došlo u tří sérií k několika konstrukčním změnám a liší se technickými parametry. Příslušné přípojné vozy k nim nebyly vyrobeny, takže jezdily buď samostatně nebo s přípojnými vozy jiných řad (820, 850 apod.). I když se jednalo na svou dobu o zdařilou konstrukci, pro hranatý tvar dostaly přezdívky „Kredenc“ nebo „Kufr“. 
Z provozu byly vyřazeny v roce 2008, část byla zachována pro muzejní účely.

Uspořádání náprav Bo’2’
Výkon 301 kW
Max. rychlost 90 km/h
Hmotnost 43,1 nebo 46,7 t
Max. počet cestujících 78
Délka přes nárazníky      21 196 nebo 21 236 mm


Vytvořeno: 22. 5. 2021
Aktualizováno: 2. 6. 2021
Autor: -PAL-

Odkazující hesla: motorový vůz 831.