motorový vůz 830
Železnice
Staré značení M262.0. V letech 1949-1960 vyrobila Vagónka Studénka ve spolupráci s ČKD a Královopolskou strojírnou celkem 238 čtyřnápravových motorových vozů s elektrickým přenosem výkonu pro osobní vlaky a rychlíky na hlavních neelektrifikovaných tratích. Během výroby došlo u tří sérií k několika konstrukčním změnám a liší se technickými parametry. Příslušné přípojné vozy k nim nebyly vyrobeny, takže jezdily buď samostatně nebo s přípojnými vozy jiných řad (820, 850 apod.). I když se jednalo na svou dobu o zdařilou konstrukci, pro hranatý tvar dostaly přezdívky „Kredenc“ nebo „Kufr“.
Z provozu byly vyřazeny v roce 2008, část byla zachována pro muzejní účely.
Uspořádání náprav | Bo’2’ |
Výkon | 301 kW |
Max. rychlost | 90 km/h |
Hmotnost | 43,1 nebo 46,7 t |
Max. počet cestujících | 78 |
Délka přes nárazníky | 21 196 nebo 21 236 mm |
Vytvořeno:
22. 5. 2021
Aktualizováno:
2. 6. 2021
Autor: -PAL-
Odkazující hesla: motorový vůz 831.