motorový elektrický vůz EM400.0
Železnice
V letech 1908 až 1908 vyrobily Ringhofferovy závody (pozěji Vagónka Tatra Smíchov) čtyři čtyřnápravové elektrické motorové vozy původně pro napájení 2x700 V stejnosměrných. Vozidla navrhl František Křižík pro provoz na trati Tábor - Bechyně. Zpočátku vybaveny lyrovými sběrači elektrického proudu, podobně jako tehdejší tramvaje. Později zrekonstruovány na 1500 V stejnosměrných, klasické pantografy a jinak zmodernizovány. Vozy zrušeny v roce 1955. EM400.001 byl zachován jako provozní muzejní vozidlo a dostal přezdívku „Elinka“.
Uspořádání náprav | Bo'Bo' |
Napájení | 1500 V = |
Výkon | 221 kW |
Max. rychlost | 50 km/h |
Hmotnost | 27 t |
Délka přes nárazníky | 13 900 mm |
Míst k sezení | 40 |
Vytvořeno:
28. 6. 2021
Aktualizováno:
28. 6. 2021
Autor: -PAL-