motorový elektrický vůz EM400.0



Železnice

V letech 1908 až 1908 vyrobily Ringhofferovy závody (pozěji Vagónka Tatra Smíchov) čtyři čtyřnápravové elektrické motorové vozy původně pro napájení 2x700 V stejnosměrných. Vozidla navrhl František Křižík pro provoz na trati Tábor - Bechyně. Zpočátku vybaveny lyrovými sběrači elektrického proudu, podobně jako tehdejší tramvaje. Později zrekonstruovány na 1500 V stejnosměrných, klasické pantografy a jinak zmodernizovány. Vozy zrušeny v roce 1955. EM400.001 byl zachován jako provozní muzejní vozidlo a dostal přezdívku „Elinka“.

Uspořádání náprav Bo'Bo'
Napájení 1500 V =
Výkon 221 kW
Max. rychlost 50 km/h
Hmotnost 27 t
Délka přes nárazníky 13 900 mm
Míst k sezení 40


Vytvořeno: 28. 6. 2021
Aktualizováno: 28. 6. 2021
Autor: -PAL-