Felix Wankel
Biografie / Strojnictví / Pozemní doprava
*13.8.1902 (Lahr) – †9.10.1988 (Heidelberg), celým jménem Felix Heinrich Wankel, německý konstruktér a vynálezce. Ačkoliv neměl odborné vyšší vzdělání, založil mezi válkami ve 20. letech vývojovou dílnu. Během 2. světové války se podílel na vývoji těsnění a vačkových rozvodů pro letecké motory a námořní torpéda pro firmy BMW a Daimler-Benz. Po válce byly jeho dílny konfiskovány v rámci francouzské okupační zóny. Roku 1951 se mohl vrátit k vývoji díky investici společnosti Goetze AG a v roce 1957, v rámci práce pro NSU Motorenwerke AG, vyvinul motor s rotujícími písty pro pohon vozidel, lodí a letadel, dnes nazývaný Wankelův motor a jeho prototyp uvedl úspěšně do provozu dne 1.2.1957. V roce 1960 byl motor patentován a předveden odborné veřejnosti jako Motor nach System NSU/Wankel (motor systému NSU/Wankel). Poprvé byl použit v konverzi vozu NSU Prinz. Zajímavostí je, že Wankel byl velmi krátkozraký a nikdy proto neměl řidičské oprávnění.
Vytvořeno:
14. 3. 2000
Aktualizováno:
21. 4. 2024
Autor: -red-
Odkazující hesla: Wankelův motor.