elektrická lokomotiva 123
Železnice
Elektrická nákladní lokomotiva. Původní označení E469.3. V roce 1971 vyrobil podnik Škoda Plzeň 30 kusů lokmotiv pro dopravu nákladních vlaků na tratích elektrifikovaných stejnosměrným proudem o napětí 3000 V. Konstrukce vycházela z předchozích obdobných typů 121 a 122. Lokomotiva E469.3030 (nové označení 124.601) byla přestavěna na experimentální stroj pro výzkum v oblasti vysokých rychlostí a stala se 5.9.1972 s výkonem 219 km/h na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích naší nejrychlejší lokomotivou. Tento rekord byl překonán až s příchodem eletrických jednotek Pendolino. Lokomotiva E469.3030 se objevila také v povídce Lokomotiva v pořadu Bakaláři, kde jejího strojvedoucího ztvárnil Vladimír Menšík
Uspořádání náprav | Bo'Bo' |
Napájení | 3000 V = |
Výkon | 2040 kW |
Max. rychlost | 90 km/h |
Hmotnost | 85 t |
Tažná síla na háku | 224 kN |
Délka přes nárazníky | 17 210 mm |
Počet vyrobených kusů | 30 |
Tovární označení | 57E |
Tovární označení E469.3030 | 57Er |
Vytvořeno:
16. 3. 2021
Aktualizováno:
20. 4. 2021
Autor: -PAL-
Odkazující hesla: elektrická lokomotiva 121, elektrická lokomotiva 122, elektrická lokomotiva 242, Výzkumný Ústav Železniční a.s..