elektrická lokomotiva 123



Železnice

Elektrická nákladní lokomotiva. Původní označení E469.3. V roce 1971 vyrobil podnik Škoda Plzeň 30 kusů lokmotiv pro dopravu nákladních vlaků na tratích elektrifikovaných stejnosměrným proudem o napětí 3000 V.  Konstrukce vycházela z předchozích obdobných typů 121 a 122. Lokomotiva E469.3030 (nové označení 124.601) byla přestavěna na experimentální stroj pro výzkum v oblasti vysokých rychlostí a stala se 5.9.1972 s výkonem 219 km/h na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích naší nejrychlejší lokomotivou. Tento rekord byl překonán až s příchodem eletrických jednotek Pendolino. Lokomotiva E469.3030 se objevila také v povídce Lokomotiva v pořadu Bakaláři, kde jejího strojvedoucího ztvárnil Vladimír Menšík

Uspořádání náprav Bo'Bo'
Napájení 3000 V =
Výkon 2040 kW
Max. rychlost 90 km/h
Hmotnost 85 t
Tažná síla na háku 224 kN
Délka přes nárazníky 17 210 mm
Počet vyrobených kusů     30
Tovární označení 57E
Tovární označení E469.3030      57Er


Vytvořeno: 16. 3. 2021
Aktualizováno: 20. 4. 2021
Autor: -PAL-

Odkazující hesla: elektrická lokomotiva 121, elektrická lokomotiva 122, elektrická lokomotiva 242, Výzkumný Ústav Železniční a.s..