Bild Zeitung
Publicistika
Německý deník bulvárního charakteru. Založil jej v červnu 1952 pozdější tiskový magnát Axel Springer. Noviny se vyznačovaly na svou dobu neobvykle velkým formátem (s jejich skládáním a obracením na ulici čtenářům pomáhali najatí studenti), velkými fotografiemi, palcovými titulky a krátkými články. Obsah se nesoustředil na politiku, ale na odlehčená témata (kriminální příběhy, zábavu, sport, horoskopy), která v poválečné době měla německému obyvatelstvu pomoci odreagovat se od každodenních starostí. Tato koncepce byla úspěšná a deník se rychle stal nejprodávanějším listem Evropy. Konkurence novinám vytýkala neplnění výchovné a vzdělávací funkce tisku a manipulativnost, přesto už rok po zahájení vydávání dosáhl náklad Bild Zeitung 700000 výtisků a roku 1965 překročil 5 miliónů. Kvůli otiskování fotografií nahých žen na titulní straně se deník stal také terčem kritiky feministických skupin. Noviny vycházejí dodnes pod názvem Bild, jejich prodejnost v posledních letech poklesla a náklad činí necelé 4 milióny. V roce 2008 se sídlo redakce přesunulo z Hamburku do Berlína.
Vytvořeno:
7. 10. 2008
Aktualizováno:
7. 10. 2008
Autor: mim