veletrh



Soustředění různého zboží nebo jeho vzorků, které prodávající vystavují v zájmu jeho propagace a prodeje. Rozlišují se: a) veletrhy národní, na nichž vystavují zboží pouze dodavatelé příslušné země (například veletrh strojírenský v Birminghamu). b) veletrh mezinárodní (například mezinárodní veletrhy v Brně, Lipsku). c) veletrhy všeobeoné, s různými druhy výrobků. d) veletrhy specializované (jen pro určitý druh výrobků). e) veletrhy užitkové, na nichž se vystavují pouze vzorky. Některé veletrhy slouží pouze výstavním účelům, jiné zároveň i prodeji (prodejní veletrhy). Velké mezinárodní veletrhy mají nejen ekonomický, ale i společensko-politický význam (například Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně, veletrhy v Lipsku). Konají se v pevně určených termínech (například v období 10–14 dnů) jednou či dvakrát ročně. Veletržní expozice jsou individuální či kolektivní. Od výstav se veletrhy liší přímým komerčním významem (uzavíráni konkrétních kupních smluv).

Datum vytvoření: 14. 3. 2000
Datum aktualizace: 11. 7. 2006
Autor: -red-

Odkazující hesla: Lipsko.

Reklama: